poniedziałek, 11 stycznia 2016

Kalendarz na biurko: DIY

Coraz bliżej Dzień Babci i Dziadka, może czas pomyśleć o prezentach? :) Chciałam Wam dziś zaproponować kurs DIY na kalendarz biurkowy. Może być fajnym prezentem, szczególnie dla babć takich, jaką mają moje dzieci: zapracowanych i mieszkających wiele kilometrów od nas, zatem bardzo stęsknionych :)


Do wykonania kalendarza będą potrzebne:
  • baza kalendarza: ja wykorzystałam bazę albumową 20x25 cm
  • wydrukowane miesiące: możecie zaprojektować sami albo zajrzeć na dół posta, gdzie jest gotowy plik do wydruku
  • wywołane zdjęcia do kalendarza (ja wykorzystałam zdjęcia w formacie 9x6,5 cm, czyli połowa standardowego 9x13 cm)
  • papiery scrapowe
  • elementy ozdobne, np tło plaster miodu, ćwieki, guziki, tusze,...
  • i oczywiście narzędzia: nożyczki/nożyk do cięcia, mata, klej, opcjonalnie maszyna do szycia :)


Z tekturowego tła wycinam fragmenty, najlepiej nożykiem.


Przycinam papier, wstępnie układam na bazie elementy, by sprawdzić, czy wszystko pasuje.
Jeśli chodzi o wnętrze kalendarza, to trzeba pamiętać, by zdjęcia, elementy ozdobne na jednej stronie były po prawej, a na drugiej po lewej stronie :)


...potem jeszcze zmieniam 15 razy, a następnie sklejam od spodu fragmenty papieru taśmą i przeszywam na maszynie.


Przyklejam wszystko na bazę, a następnie binduję (lepiej najpierw przedziurkować kartki kalendarza, a potem samą okładkę). 


Zapinamy sprężynę, dodajemy ostatnie ozdoby i gotowe :)
Tak wygląda okładka:


A tak wnętrze:



Jeśli chcecie skorzystać z pliku, gotowego do wydruku, to proszę:
To poszczególne miesiące na rok 2016, format A5. Plik specjalnie dla osób, mających drukarkę, która się zbuntowała i nie drukuje żadnych niestandardowych formatów (jak moja:)) Pamiętać należy tylko o tym, by luty wydrukować na pleckach stycznia itd... A potem przyciąć do formatu, jaki nam pasuje (ja przycięłam do rozmiarów 13x17 cm).
Mam nadzieję, że kalendarz Wam się spodobał, a wskazówki w kursie okażą się przydatne:)
Pozdrawiam!

3 komentarze: