niedziela, 11 października 2015

Jak zrobić kopertówkę z kartonu kraftowego

Witajcie, dziś krok po kroku pokażę Wam, jak robię szybkie kopertówki. Z góry bardzo Was przepraszam, ale miałam przygodę z aparatem w trakcie przygotowywania projektu, dlatego też i jakoś zdjęć się zmieniła. Ale tak to jest, kiedy człowiek robi coś na ostatnią chwilę. Przejdźmy jednak do rzeczy.

Do wykonania kopertówki wykorzystałam karton kraftowy, który z jednej strony jest we wspomnianym kolorze, a z drugiej biały.


Karton ten jest idealnie wymierzony, ponieważ ma równe 30x30cm, więc wystarczy go przeciać tak, jak widać na poniższym zdjęciu. 


Następnie należy zagiąć boki. Zdradzę Wam mój sposób. Ponieważ nie chce mi się mierzć linijką, kładę kartkę tak, by długi bok pokrywał idealnie się z linią na macie, a ostry czubek (ten, widoczny na dole zdjęcia) leżał idealnie na lini idącej prostopadle. Teraz pozostaje zagiąć boki do linii, na której leży czubek.


Do zagięcia zamknięcia koperty wykorzystuję tablicę do bigowania, ale wcześniej, gdy jej nie posiadałam, zaginałam "przy linijce".


Teraz czas by skleić zagięte boki - wykorzystuję do tego taśmę dwustronnie klejącą.


Czas na ozdabianie. Tutaj widzicie stempel z gałęziami. Odbitki zembosowałam na gorąco.











Następnie przymocowałam ozdobną tasiemkę, również przy pomocy taśmy dwustronnej.


"Wąsate" tekturki postanowiłam wykorzystać trochę przekornie. Jedną z nich pomalowałam lakierem do paznokci, a drugą najpierw posmarowałam klejem a następnie posypałam brokatem.




Tekturowy napis "xoxo" pokolorowałam tuszem kredowym;


Jak się dobrze przyjżycie kartce, zobaczycie, że turkusowe wąsy są przyklejone do góry nogami, dzięki czemu bardziej przypominają mi ptaka, a turkusowe posłużyły za listki.

A o to i kartka w pełnej krasie:


W moim kursie wykorzystałam:




Dziękuję Wam, że zajrzeliście do nas na blog, życzę miłego dnia!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz